Vega SMB

Vega Contractor hos Malermester John Haugvaldstad AS

 

 

John Haugvaldstad a.sVega Contractor forenkler informasjonsflyten, oppdragstildeling og rapporteringen mellom  fagarbeidere og administrasjon

Ta ut gevinsten ved å knytte fagfolkene som jobber ute i prosjektene opp mot eget forretningssystem

 

Med Vega Contractor på Windows 8 Smarttelefon forenkler du oppdragstildelingen med oversiktlige sjekklister for de som skal rapportere at jobben er utført.  Løsningen sikrer virksomhetens inntekter og reduserer risiko for tap. Jobben dokumenteres mens den blir utført.  Oppstår det avvik og behov for fakturering av tilleggs timer og materiell rapporterer den som utfører arbeidet rett fra egen smarttelefon til riktig prosjekt.

  

Med Contractor har du strekkodeleser på egen mobil. Dette verktøyet holder orden på uttak fra lager, forbruk og retur til lager. Dette gir kostnadsoversikt i prosjektet. Du kan også benytte verktøyet ved ad hoc kjøp i butikk. Denne funksjonen gjør oss mindre sårbare for svinn fordi det blir enkelt å registrere forbruk og ubrukt materiell inn på lager, sier eier John Haugvaldstad  

JohnVega Contractor gjør at alle som deltar i gjennomføringen av et oppdrag er oppdatert på sitt ansvarsområde, fra i ledelse til maler ute på byggeplass.  Contractor øker vår effektivitet i kundeoppdraget og bidrar til økt lønnsomhet, sier John Haugvaldstad hos John Haugvaldstad AS i Stavanger.

Eier John Haugvaldstad forteller at Malermester John Haugvaldstad AS tok i bruk muligheten til å rapportere fra mobiltelefon til forretningssystemet Vega så tidlig som 2008 – Erfaringene med 2013 versjonen av Vega Contractor på Windows 8 mobil har så langt vært meget oppløftende, understreker han.

http://www.haugvaldstad.no/img/randi.pngSmart investering
Randi Lilleskog Hanssen som koordinerer prosjektene, mener det er fornuftig at Malermester Haugvaldstad har tatt i bruk Smarttelefoner for å forenkle timerapportering og informasjonsflyten mellom fagfolkene og administrasjonen. Når den enkelte har tilgang til komplette varekataloger på egen telefon vil det forenkle uttak fra lager, bestilling mot grossister, og rapportering av kostnader i prosjektene ved innkjøp av materiell hos lokal leverandør understreker hun.

 

Kvalitetsikrer levering og øker kundetilfredsheten
Et nytt oppdrag kan registreres som et fastpris eller timebasert prosjekt i Malermester Haugvaldstads forretningssystem Vega SMB.  Prosjektlederen planlegger tid og dato for gjennomføring, fordeler oppgavene som er avtalt digitalt som sjekklister til den ansattes smarttelefon.  Sammen med oppdraget distribueres nødvendig oppdragsbeskrivelse, sted viktige dokumenter, tegninger og datablad  som fagfolkene må ha for å gjennomføre oppgaver og oppdrag i prosjektet. 

Så snart de ulike oppgavene gjennomføres sender materiell- og timeforbruk, sammen med meldinger og dokumenter tilbake til administrasjonen for godkjenning og fakturering.

Dokumenter kan signeres direkte på mobilen av kunde eller fagarbeider og benyttes som vedlegg ved fakturering i prosjektet. Kamera på mobilen brukes til å dokumentere tilleggsarbeider eller andre avvik. Ta et bilde og laste filen og last opp til administrasjonen for prosjektet.

 

http://www.haugvaldstad.no/img/jone.pngØker produktiviteten
Bruken av Contractor tar oss ytterligere ett skritt videre sier Daglig leder Jone Hansen, fakturagrunnlag blir ikke lengre fylt ut manuelt, og dokumentene som blir ikke lengre liggende flere dager i bilen eller glemt, dette er nå historie. Denne investeringen hjelper oss å kvitte oss med noen arbeidskrevende rutiner som skapte mye plunder og heft, sier Hansen.

Enklere å være maler og fagarbeider
Prosjektvisningen direkte på mobil med informasjon på hva som er avtalt og skal leveres forenkler hverdag for den som skal gjøre jobben.

Enklere å planlegge og lede oppdragsgjennomføringen

Ledelsen har full oversikt i Vega oppdragsmodul over tidsbruk, kostnader og ledig tid og hva som gjenstår av arbeider i prosjektet. Dette gjør planlegging av nye oppdrag enklere, forteller Daglig leder Jone Hansen.

Full oversikt
Vi har full oversikt over alle våre oppdrag og prosjekter i Vega. Er det en hastesak sender vi den direkte til ledig maler eller gulvlegger. Kunden kan godkjenne oppdraget ved å signere direkte på mobilen når arbeidet er godkjent og sluttført. Aksept med annen nødvendig dokumentasjon lastet opp til Vega, klar til fakturering sier Hansen 

Vi lever av fornøyde kunder
Malermester John Haugvaldstad har 18 ansatte hvorav 15 er malere og gulvleggere som jobber ute i prosjektene.  Vi er en servicebedrift som gjerne bistår kundene med hasteoppdrag. Vi er opptatt av å levere slik at kunden blir fornøyd, sier Jone Hansen. Vega Contractor på Smarttelefon har fagarbeideren full oversikt. Administrasjonen har innsikt og kontroll på statuser og hvem som deltar, dette gjør at våre prosjekter kan gjennomføres på den beste måten.

God Lagerstyring kutter kostnader og forhindrer svinn
Contractor gir fagfolkene tilgang til raske søk i komplette varekataloger fra ulike grossister og fagområder.  Dette forenkler bestillingsrutinene i administrasjonen hos Malermester John Haugvaldstad mot grossister og gjør lagerføring og lagertelling mye enklere. Er det behov for mere materiell kan du fra mobilen legge inn en bestillingsordre klar for å kostnadsføres i prosjektet. Felles søk i varelister hos administrasjon og ute på byggeplass forhindrer misforståelser, feilbestilling og unødige kostnader.

Solid leverandør
Haugvaldstad mener det er en fordel at forretningssystemet Vega har erfaring fra flere tiår med funksjonalitet som skal forenkle kunnskap og informasjon mellom ansatte.  Vega SMB tilbyr stabile gjennomarbeidete rammeverk som gir enkelt vedlikehold med minimale kostnader Samarbeidet med leverandøren har fungert meget bra i mange år. Produktet Contractor kan tilpasses våre behov og tilbakemeldingen fra malerne og gulvleggerne våre er positiv.

 

EspenKvalitet i alle ledd
Vi har vært tidlig ute med å tilby tilpasset forretningsfunksjonalitet på Smarttelefoner, sier adm. dir.  i Vega SMB , Espen Christophersen. Han forteller at Windows 8 på smarttelefoner nå har et så robust operativsystem at profesjonelle kunder vil oppleve den kvaliteten og stabiliteten de forventer, og som de er vant til i CRM og forretningssystemet Vega SMB.

 

Vega SMB AS

Vega SMB® er et forretningsystem for effektiv deling av kontakter, aktiviteter, informasjon, e-post og dokumenter i administrasjon salg og marked. Vega støtter kundearbeidet fra første kundekontakt til pengene står på konto. Vega SMB leveres tett integrert med  MS Office og virksomhetens, økonomi-, produksjons- og lønnssystemer. Vega kvalitetsikrer arbeidsflyten og automatiserer bedriftens forretningsprosesser. Gevinsten er økt produktivitet og kutt av unødige kostnader.

 

 

 

Gå tilbake